Für gebuchte Hotelzimmer gelten folgende Stornierungsfristen:
1-4 Zimmer
Bis einen Tag vor Anreise ohne Berechnung*
5-9 Zimmer
Bis 7 Tage vor Anreise 100% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
6 – 2 Tage vor Anreise 50% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
Bis einen Tag vor Anreise 1 Zimmer ohne Berechnung*
10-19 Zimmer
Bis 28 Tage vor Anreise 100% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
27 – 14 Tage vor Anreise 50% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
13 – 7 Tage vor Anreise 25% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
6 – 1 Tage vor Anreise 1 Zimmer ohne Berechnung*
Ab 20 Zimmer
Bis 56 Tage vor Anreise 100% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnungoder
55 – 42 Tage vor Anreise 75% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
41 – 28 Tage vor Anreise 50% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
27 – 14 Tage vor Anreise 25% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
13 – 7 Tage vor Anreise 10% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
6 – 1 Tag vor Anreise 1 Zimmer ohne Berechnung*
Ab 50 Zimmer
Bis 84 Tage vor Anreise 100% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
83 – 56 Tage vor Anreise 75% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
55 – 28 Tage vor Anreise 50% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
27 – 14 Tage vor Anreise 25% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
13 – 7 Tage vor Anreise 10% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
6 – 1 Tag vor Anreise 1 Zimmer ohne Berechnung*
Stornierungen müssen bis spätestens um 18:00 Uhr am entsprechenden Tag schriftlich erfolgen!
(*während Messen oder Kontingentraten gilt hier die Regelung einer kostenfreien Stornierung eines einzelnen Zimmers bis 7 Tage vor der Anreise. Messen- und Kontintgentzeiträume sind in den Bestätigungen des Hotels separat gekennzeichnet).
Übernachtungen mit Frühstück, die außerhalb der genannten Fristen schriftlich an das Hotel erfolgen, werden mit einer Ausfallgebühr von 80% der vereinbarten Rate pro Zimmer/Nacht berechnet. Bei Nichterscheinen werden ebenfalls Stornierungsgebühr in Höhe von 80% der vereinbarten Rate pro Zimmer/Nacht berechnet.
schriftlich an das Hotel erfolgen, werden mit einer Ausfallgebühr von 90% der vereinbarten Rate pro Zimmer/Nacht berechnet. Bei
Nichterscheinen werden ebenfalls Stornierungsgebühr in Höhe von 90% der
vereinbarten Rate pro Zimmer/Nacht berechnet.
Kontingentraten
ALLGEMEINE GESCHÄFTSBEDINGUNGEN
I. Geltungsbereich
1. Diese Geschäftsbedingungen gelten für Verträge zwischen dem Hotel Der Blaue Reiter in Karlsruhe und dem Kunden über die mietweise Überlassung von Konferenz-, Bankett- und Veranstaltungsräumen zur Durchführung von Veranstaltungen wie Banketten, Seminaren, Tagungen und ähnlichem, sowie die Erbringung von Catering-Leistungen und alle damit zusammenhängenden weiteren Leistungen und Lieferungen des Hotels (nachstehend gemeinsam auch „Leistungen des Hotels“ genannt).
2. Die Unter- oder Weitervermietung der überlassenen Räume oder Flächen bedarf der vorherigen schriftlichen Zustimmung des Hotels.
3. Für den Vertrag gelten ausschließlich die Geschäftsbedingungen des Hotels; Geschäftsbedingungen des Kunden werden nicht Vertragsinhalt, auch wenn ihnen nicht ausdrücklich widersprochen wird.
II. Vertragsschluss
1. Der Vertrag kommt durch die Annahme des Antrags des Kunden durch das Hotel zustande; diese sind die Vertragspartner.
2. Ist der Kunde/Besteller nicht der Veranstalter selbst bzw. wird vom Veranstalter ein gewerblicher Vermittler oder Organisator eingeschaltet, so haftet der Veranstalter zusammen mit dem Kunden gesamtschuldnerisch für alle Verpflichtungen aus dem Vertrag, sofern dem Hotel eine entsprechende Erklärung des Veranstalters vorliegt.
3.Nimmt ein Dritter die Buchung für den Gast vor, haftet er dem Hotel gegenüber als Besteller zusammen mit dem Gast als Gesamtschuldner für alle Verpflichtungen aus dem vertrag, sofern dem Hotel eine entsprechende Erklärung vorliegt.
4. Das Hotel haftet mit der Sorgfalt eines ordentlichen Kaufmanns für seine Verpflichtungen aus dem Vertrag. Ansprüche des Kunden auf Schadensersatz sind ausgeschlossen. Hiervon ausgenommen sind Schäden aus der Verletzung des Lebens, des Körpers oder der Gesundheit, sonstige Schäden, die auf einer vorsätzlichen oder grob fahrlässigen Pflichtverletzung des Hotels beruhen und Schäden, die auf einer vorsätzlichen oder fahrlässigen Verletzung von vertragstypischen Pflichten des Hotels beruhen. Einer Pflichtverletzung des Hotels steht die eines gesetzlichen Vertreters oder Erfüllungsgehilfen gleich. Sollten Störungen oder Mängel an den Leistungen des Hotels auftreten, wird das Hotel bei Kenntnis oder auf unverzügliche Rüge des Kunden bemüht sein, für Abhilfe zu sorgen. Der Kunde ist verpflichtet, das ihm Zumutbare beizutragen, um die Störung zu beheben und einen möglichen Schaden gering zu halten. Im Übrigen ist der Kunde verpflichtet, das Hotel rechtzeitig auf die Möglichkeit der Entstehung eines außergewöhnlich hohen Schadens hinzuweisen.
III. Zahlungsbedingungen
1. Die vereinbarten Preise schließen die jeweilige gesetzliche Mehrwertsteuer ein. Sollte es in einzelnen Destinationen nach Vertragsabschluss zur Einführung einer Citytax oder anderen zusätzlichen Steuern, Steueranpassung oder Abgabe kommen, gilt automatisch der neue Mehrwertsteuersatz als vereinbart und der daraus resultierende Endpreis wird geschuldet.
2. Überschreitet der Zeitraum zwischen Vertragsschluss und Veranstaltung 4 Monate und erhöht sich der vom Hotel allgemein für derartige Leistungen berechnete Preis, so kann der vertraglich vereinbarte Preis angemessen, höchstens jedoch um 10 % erhöht werden. Das Hotel ist verpflichtet, dem Kunden eine Preiserhöhung rechtzeitig vor Durchführung der Veranstaltung mitzuteilen. In diesem Fall ist der Kunde berechtigt, binnen 10 Werktage vom Vertrag zurückzutreten.
3.Vorbehaltlich nachstehender Regelung in Ziff. 4 werden die Leistungen des Hotels nach der Durchführung der Veranstaltung in Rechnung gestellt. Rechnungen des Hotels ohne Fälligkeitsdatum sind binnen 10 Tage ab Zugang der Rechnung ohne Abzug zahlbar. Befindet sich der Kunde mit einer Zahlungsverpflichtung vollständig in Verzug, so werden alle noch ausstehenden Zahlungen sofort fällig. Bei Zahlungsverzug ist das Hotel berechtigt, Verzugszinsen in Höhe von 5 Prozentpunkten über dem Basiszinssatz zu berechnen. Bei Rechtsgeschäften, an denen ein Verbraucher nicht beteiligt ist, beträgt der Zinssatz 8 Prozentpunkte über dem Basiszinssatz. Dem Hotel bleibt der Nachweis eines höheren Schadens vorbehalten. Eine zusätzliche Mahngebühr fällt ab der 2. Mahnung an.
4. Das Hotel gewährt einem gewerblichen Vermittler oder Organisator eine Provision von maximal 10% der Nettopreise auf die vertraglich vereinbarten Leistungen. Ausgeschlossen sind der Frühstücksanteil im Übernachtungspreis, externe Leistungen, zusätzliche Gebühren, Stornierungen und Nichtanreisen (No Shows).
5. Das Hotel behält sich vor, eine Vorauskasse von 50% der gebuchten Leistungen zu verlangen. Der Restbetrag wird nach Veranstaltungsende mit Eingang der Veranstaltungsrechnung fällig.
6. Der Kunde kann Zahlungen nicht zurückhalten oder mit Gegenansprüchen aufrechnen, es sei denn, der Anspruch, auf den der Kunde sein Zurückbehaltungsrecht stützt oder mit dem er aufrechnet, ist unbestritten, rechtskräftig festgestellt oder entscheidungsreif. Die vorstehenden Einschränkungen gelten nicht, wenn der Kunde Verbraucher ist.
7. Der Kunde hat die Rechnungsanschrift auf Vollständigkeit zu prüfen und gegebenenfalls Besonderheiten (z.B. Rechnungstext, Bestell- oder Lieferantennummer, Kostenstelle, o.ä.) mitzuteilen, die zwischen uns zu einem reibungslosen Zahlungsablauf führen. Eine nachträgliche Änderung der Rechnung kann berechnet werden.
8. Für Veranstaltungen, die über 20:00 Uhr im Tagungsraum und über 22:00 Uhr im Speisebereich hinausgehen, berechnen wir einen Servicezuschlag in Höhe von €65,00 pro Mitarbeiter und Stunde.
9. Der Rechnungsversandt erfolgt standardmäßig per E-Mail. Eine Nachträgliche Änderung der Rechnungsanschrift wird berechnet.
10. Bei Veranstaltungen , die ab einem Jahr im Voraus gebucht werden, sind gerinfügige, bzw. inflationäre Preiserhöhungen möglich.
IV. Rücktritt des Hotels
1. Wird die Vorauszahlung gemäß Ziff. 4 des Abschnitts „Zahlungsbedingungen“ auch nach Verstreichen einer vom Hotel gesetzten angemessenen Nachfrist nicht vom Kunden geleistet, so ist das Hotel zum Rücktritt vom Vertrag berechtigt. Die Geltendmachung von Schadensersatz bleibt ausdrücklich vorbehalten.
2. Sind Zahlungen vom Kunden an das Hotel, für bereits erfolgte Leistungen, auch nach Verstreichen einer vom Hotel gesetzten angemessen Nachfrist, nicht geleistet, so ist das Hotel berechtigt, sämtliche zukünftige Reservierungen zu stornieren und vom Vertrag zurückzutreten. Die Geltendmachung von Schadensersatz bleibt ausdrücklich vorbehalten.
3. Ferner ist das Hotel berechtigt, aus sachlich gerechtfertigtem Grund vom Vertrag zurückzutreten, falls höhere Gewalt oder andere vom Hotel nicht zu vertretende Umstände die Erfüllung des Vertrages unmöglich machen; in diesem Fall ist das Hotel verpflichtet, den Kunden unverzüglich über die Nichtverfügbarkeit der Leistung zu informieren und etwaige Gegenleistungen des Kunden unverzüglich zu erstatten. Leistungen des Hotels, die unter irreführender oder falscher Angabe wesentlicher Tatsachen, z.B. des Kunden oder des Zwecks, gebucht werden und der Kunde binnen einer angemessenen Frist die irreführenden oder falschen Angaben nicht korrigiert, hat das Hotel begründeten Anlass zu der Annahme, dass die Inanspruchnahme der Leistungen des Hotels den reibungslosen Geschäftsbetrieb, die Sicherheit oder das Ansehen des Hotels in der Öffentlichkeit gefährden kann, ohne dass dies dem Herrschafts- bzw. Organisationsbereich des Hotels zuzurechnen ist; ein Verstoß des Kunden gegen Ziff. 2 des Abschnitts „Geltungsbereich“ vorliegt und der Kunde trotz Abmahnung den Verstoß fortsetzt.
4. Die Ausübung des Rücktritts erfolgt in Textform und bedarf keinerlei Fristen.
5. Bei berechtigtem Rücktritt des Hotels entsteht kein Anspruch des Kunden auf Schadensersatz.
V. Stornierung des Kunden
1. Bei unberechtigtem Rücktritt des Kunden vom Vertrag (Stornierung) ist das Hotel unter Anrechnung etwaiger ersparter Aufwendungen berechtigt, unten aufgeführte Anteile der Gesamtauftragssumme zu verlangen. Dem Kunden bleibt der Nachweis, dass überhaupt kein oder ein wesentlich niedrigerer Schaden entstand, dem Hotel der Nachweis eines höheren Schadens vorbehalten. Der Rücktritt ist unberechtigt, wenn dem Kunden kein gesetzliches oder vertragliches Rücktrittsrecht zusteht.
Für gebuchte Hotelzimmer gelten folgende Stornierungsfristen:
1-4 Zimmer
Bis einen Tag vor Anreise ohne Berechnung*
5-9 Zimmer
Bis 7 Tage vor Anreise 100% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
6 – 2 Tage vor Anreise 50% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
Bis einen Tag vor Anreise 1 Zimmer ohne Berechnung*
10-19 Zimmer
Bis 28 Tage vor Anreise 100% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
27 – 14 Tage vor Anreise 50% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
13 – 7 Tage vor Anreise 25% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
6 – 1 Tage vor Anreise 1 Zimmer ohne Berechnung*
Ab 20 Zimmer
Bis 56 Tage vor Anreise 100% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnungoder
55 – 42 Tage vor Anreise 75% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
41 – 28 Tage vor Anreise 50% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
27 – 14 Tage vor Anreise 25% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
13 – 7 Tage vor Anreise 10% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
6 – 1 Tag vor Anreise 1 Zimmer ohne Berechnung*
Ab 50 Zimmer
Bis 84 Tage vor Anreise 100% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
83 – 56 Tage vor Anreise 75% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
55 – 28 Tage vor Anreise 50% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
27 – 14 Tage vor Anreise 25% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
13 – 7 Tage vor Anreise 10% der gebuchten Kontingentgröße ohne Berechnung oder
6 – 1 Tag vor Anreise 1 Zimmer ohne Berechnung*
Stornierungen müssen bis spätestens um 18:00 Uhr am entsprechenden Tag schriftlich erfolgen!
(*während Messen oder bei Kontigentraten gilt hier die Regelung einer kostenfreien Stornierung eines einzelnen Zimmers bis 7 Tage vor der Anreise. Messen- und Kontigentzeiträume sind in den Bestätigungen des Hotels separat gekennzeichnet).
VI. Änderungen der Teilnehmerzahl, Bestuhlungsformen und der Veranstaltungszeit
1. Eine Änderung der Teilnehmerzahl bedarf der Zustimmung des Hotels.
Bei einer Reduzierung ist folgendes zu beachten:
Reduzierung der Personenzahl bis 10% – 14 Werktage vor Beginn der Veranstaltung ohne Berechnung
Bei darüberhinausgehender Abweichung wird die vertraglich vereinbarte Personenzahl zugrunde gelegt. Im Fall einer Erhöhung der Teilnehmerzahl wird die tatsächliche Personenanzahl berechnet.
Bei einer Reduzierung der Personenanzahl behält sich das Hotel vor, die zur Verfügung gestellte Raumgröße entsprechend anzupassen.
Jede Änderung der Personenzahl muss dem Hotel in schriftlicher Form mitgeteilt werden und bedarf der Zustimmung des Hotels.
2. Verschieben sich ohne vorherige schriftliche Zustimmung des Hotels die vereinbarten Anfangs- oder Schlusszeiten der Veranstaltung, so kann das Hotel dem Kunden zusätzliche Kosten der Leistungsbereitschaft anteilig im Verhältnis der Dauer der Verschiebung zur Gesamtauftragssumme in Rechnung stellen, wenn die Verschiebung auf ein Verschulden des Kunden zurückzuführen ist.
3. Eine Änderung der geplanten Bestuhlung kann bis 18:00 Uhr, vier Werktage vor der Veranstaltung vorgenommen werden. Für den Fall, dass nach der vorstehend genannten Frist ein Umbau beauftragt wird, behält sich das Hotel vor, für die daraus entsprechend anfallenden Arbeiten mit €65,00 pro Mitarbeiter und Stunde in Rechnung zu stellen.
VII. Mitbringen von Speisen und Getränken
Der Kunde darf Speisen und Getränke zu Veranstaltungen nicht mitbringen. Bei Zuwiderhandlung wird das Hotel eine entsprechende Gebühr als Umsatzverlust erheben.
VIII. Technische Einrichtungen und Anschlüsse
1. Soweit das Hotel für den Kunden auf dessen Veranlassung technische und sonstige Einrichtungen von Dritten beschafft, handelt es im Namen, in Vollmacht und für Rechnung des Kunden. Der Kunde haftet für die pflegliche Behandlung und die ordnungsgemäße Rückgabe. Der Kunde stellt das Hotel von allen Ansprüchen Dritter im Zusammenhang mit der Überlassung dieser Einrichtungen frei, die auf einem Verschulden des Kunden beruhen.
2. Die Verwendung von eigenen elektrischen Anlagen des Kunden unter Nutzung des Stromnetzes des Hotels bedarf der vorherigen schriftlichen Zustimmung des Hotels. Durch die Verwendung der Geräte auftretende Störungen oder Beschädigungen an den technischen Anlagen des Hotels gehen zu Lasten des Kunden, es sei denn, er hat diese nicht zu vertreten.
3. Der Kunde ist mit vorheriger Zustimmung des Hotels berechtigt, eigene Telefon-, Telefax- und Datenübertragungseinrichtungen zu benutzen.
4. Störungen an vom Hotel zur Verfügung gestellten technischen oder sonstigen Einrichtungen werden nach Möglichkeit sofort beseitigt.
IX. Verlust oder Beschädigung mitgebrachter Sachen
1. Mitgebrachte Ausstellungs- oder sonstige Gegenstände befinden sich auf Gefahr des Kunden in den Veranstaltungsräumen. Die Haftung des Hotels für Verlust, Untergang oder Beschädigung richtet sich nach den Bestimmungen des Abschnitts „Haftung“.
2. Mitgebrachtes Dekorationsmaterial des Kunden hat den feuerpolizeilichen Anforderungen zu entsprechen. Auf Verlangen des Hotels hat der Kunde einen behördlichen Nachweis hierüber zu erbringen. Wegen möglicher Beschädigungen und der Einhaltung der Brandschutzverordnung, sind die Aufstellung und Anbringung von Gegenständen vorher mit dem Hotel abzustimmen.
3. Sämtliche mitgebrachte Gegenstände sind vom Kunden nach Ende der Veranstaltung unverzüglich zu entfernen. Kommt der Kunde dieser Pflicht nicht nach, ist das Hotel berechtigt, die Entfernung und/oder Lagerung der Gegenstände auf Kosten des Kunden vorzunehmen.
X. Haftung
1. Der Kunde haftet für alle Schäden an Gebäude oder Inventar, die durch den Kunden, seine Mitarbeiter, Erfüllungsgehilfen oder Veranstaltungsteilnehmer und -besucher verursacht werden.
2. Das Hotel kann vom Kunden die Stellung angemessener Sicherheiten (z.B. Versicherungen, Kautionen, Bürgschaften) verlangen.
3. Eine vertragliche oder außervertragliche Schadensersatzpflicht des Hotels besteht nur, sofern der Schaden auf grobe Fahrlässigkeit oder Vorsatz zurückzuführen ist. Für die schuldhafte Verletzung von Leib, Leben oder Gesundheit einer natürlichen Person haftet das Hotel auch bei nur einfacher Fahrlässigkeit. Darüber hinaus haftet das Hotel auch für die nur einfach fahrlässige Verletzung einer wesentlichen Vertragspflicht, allerdings der Summe nach begrenzt auf die Vermögensnachteile, die das Hotel bei Abschluss des Vertrages als mögliche Folge der Vertragsverletzung hätte voraussehen müssen. Für die schuldhafte Verletzung von Leib, Leben oder Gesundheit einer natürlichen Person haftet das Hotel unbeschränkt. Gleiches gilt für eventuelle Ansprüche nach dem Produkthaftungsgesetz. Die Beschränkungen der Haftung gelten auch für eine etwaige persönliche Haftung der Organe, Angestellten oder Erfüllungsgehilfen des Hotels. Der Kunde ist verpflichtet, das ihm Zumutbare beizutragen, um einen möglichen Schaden gering zu halten. Im Übrigen ist der Kunde verpflichtet, das Hotel rechtzeitig auf die Möglichkeit der Entstehung eines außergewöhnlich hohen Schadens hinzuweisen.
XI. Verjährung
Ansprüche mit Ausnahme von Schadensersatzansprüchen gegen das Hotel verjähren in einem Jahr ab Beginn der kenntnisabhängigen regelmäßigen Verjährung. Schadensersatzansprüche gegen das Hotel verjähren kenntnisunabhängig in fünf Jahren. Die vorstehenden Verjährungsverkürzungen gelten nicht bei Ansprüchen wegen der Verletzung des Lebens, des Körpers, der Gesundheit oder der Freiheit oder bei sonstigen Ansprüchen, die auf einer vorsätzlichen oder grob fahrlässigen Pflichtverletzung des Hotels oder auf einer vorsätzlichen oder grob fahrlässigen Pflichtverletzung seiner gesetzlichen Vertreter oder Erfüllungsgehilfen beruhen.
XII. Schlussbestimmungen
1. Änderungen oder Ergänzungen des Vertrags oder dieser Geschäftsbedingungen müssen schriftlich erfolgen.
2. Soweit der Kunde nicht Verbraucher ist, ist Erfüllungs- und Zahlungsort der Sitz des Hotels.
3. Ausschließlicher Gerichtsstand ist der Sitz des Hotels, sofern der Kunde Kaufmann ist oder bei Vertragsschluss keinen Wohnsitz oder gewöhnlichen Aufenthalt in Deutschland hat, seinen Wohnsitz oder gewöhnlichen Aufenthalt nach Vertragsschluss ins Ausland verlegt hat oder sein Wohnsitz oder gewöhnlicher Aufenthalt im Zeitpunkt der Klageerhebung nicht bekannt ist. Das Hotel behält sich vor, den Kunden auch an seinem allgemeinen Gerichtsstand zu verklagen.
4. Es gilt deutsches Recht unter Ausschluss des UN-Kaufrechts sowie der kollisionsrechtlichen Vorschriften.
5. Haustiere sind nicht erlaubt.
Data protection
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General
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You always have the right to request information about your stored data, its origin, its recipients, and the purpose of its collection at no charge. You also have the right to request that it be corrected, blocked, or deleted. You can contact us at any time using the address given in the legal notice if you have further questions about the issue of privacy and data protection. You may also, of course, file a complaint with the competent regulatory authorities.
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Data protection
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Amalienbadstraße 16
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Hotel Der Blaue Reiter GmbH & Co.KG
Elisabeth Hartmann
Amalienbadstraße 16
76227 Karlsruhe
Telephone: +49 (0)721 94266-0
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Collection and disclosure of information: Using the Google +1 button allows you to publish information worldwide. By means of the Google+ button, you and other users can receive custom content from Google and our partners. Google stores both the fact that you have +1'd a piece of content and information about the page you were viewing when you clicked +1. Your +1 can be displayed together with your profile name and photo in Google services, for example in search results or in your Google profile, or in other places on websites and advertisements on the Internet.
Google records information about your +1 activities to improve Google services for you and others. To use the Google + button, you need a globally visible, public Google profile that must contain at least the name chosen for the profile. This name is used by all Google services. In some cases, this name may also replace a different name that you have used to share content via your Google account. The identity of your Google profile can be shown to users who know your email address or other information that can identify you.
Use of the information collected: In addition to the uses described above, the information you provide will be used in accordance with the applicable Google Privacy Policy. Google may publish aggregated statistics about +1 activity of users or share these statistics with users and partners, such as publishers, advertisers, or affiliated websites.
Instagram plugin
Our website contains functions of the Instagram service. These functions are offered by Instagram Inc., 1601 Willow Road, Menlo Park, CA 94025, USA.
If you are logged into your Instagram account, you can click the Instagram button to link the content of our pages with your Instagram profile. This means that Instagram can associate visits to our pages with your user account. As the provider of this website, we expressly point out that we receive no information on the content of the transmitted data or its use by Instagram.
For more information, see the Instagram Privacy Policy: http://instagram.com/about/legal/privacy/.
XING Plugin
Our website uses features provided by the XING network. The provider is XING AG, Dammtorstraße 29-32, 20354 Hamburg, Germany.
Each time one of our pages containing XING features is accessed, your browser establishes a direct connection to the XING servers. To the best of our knowledge, no personal data is stored in the process. In particular, no IP addresses are stored nor is usage behavior evaluated.
For more information about data protection and the XING Share button, please see the XING privacy policy at http://www.xing.com/app/share?op=data_protection.
6. Analytics and advertising
Google Analytics
This website uses Google Analytics, a web analytics service. It is operated by Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA.
Google Analytics uses so-called "cookies". These are text files that are stored on your computer and that allow an analysis of the use of the website by you. The information generated by the cookie about your use of this website is usually transmitted to a Google server in the USA and stored there.
Google Analytics cookies are stored based on Art. 6 (1) (f) DSGVO. The website operator has a legitimate interest in analyzing user behavior to optimize both its website and its advertising.
IP anonymization
We have activated the IP anonymization feature on this website. Your IP address will be shortened by Google within the European Union or other parties to the Agreement on the European Economic Area prior to transmission to the United States. Only in exceptional cases is the full IP address sent to a Google server in the US and shortened there. Google will use this information on behalf of the operator of this website to evaluate your use of the website, to compile reports on website activity, and to provide other services regarding website activity and Internet usage for the website operator. The IP address transmitted by your browser as part of Google Analytics will not be merged with any other data held by Google.
Browser plugin
You can prevent these cookies being stored by selecting the appropriate settings in your browser. However, we wish to point out that doing so may mean you will not be able to enjoy the full functionality of this website. You can also prevent the data generated by cookies about your use of the website (incl. your IP address) from being passed to Google, and the processing of these data by Google, by downloading and installing the browser plugin available at the following link: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=de.
Objecting to the collection of data
You can prevent the collection of your data by Google Analytics by clicking on the following link. An opt-out cookie will be set to prevent your data from being collected on future visits to this site: Disable Google Analytics.
For more information about how Google Analytics handles user data, see Google's privacy policy: http://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=de.
Outsourced data processing
We have entered into an agreement with Google for the outsourcing of our data processing and fully implement the strict requirements of the German data protection authorities when using Google Analytics.
Demographic data collection by Google Analytics
This website uses Google Analytics' demographic features. This allows reports to be generated containing statements about the age, gender, and interests of site visitors. This data comes from interest-based advertising from Google and third-party visitor data. This collected data cannot be attributed to any specific individual person. You can disable this feature at any time by adjusting the ads settings in your Google account or you can forbid the collection of your data by Google Analytics as described in the section "Refusal of data collection".
WordPress Stats
This website uses the WordPress Stats tool to perform statistical analyses of visitor traffic. This service is provided by Automattic Inc., 60 29th Street # 343, San Francisco, CA 94110-4929, USA.
WordPress Stats uses cookies that are stored on your computer and allow an analysis of the use of the website. The information generated by the cookies about the use of our website is stored on servers in the USA. Your IP address will be anonymized after processing and before storage.
WordPress Stats cookies remain on your device until you delete them.
The storage of "WordPress Stats" cookies is based on Art. 6 (1) (f) DSGVO. The website operator has a legitimate interest in analyzing user behavior to optimize both its website and its advertising.
You can configure your browser to inform you about the use of cookies so that you can decide on a case-bycase basis whether to accept or reject a cookie. Alternatively, your browser can be configured to automatically accept cookies under certain conditions or to always reject them, or to automatically delete cookies when closing your browser. The functionality of our services may be limited when cookies are disabled.
You can object to the collection and use of your data at any time with future effect by clicking on this link and setting an opt-out cookie in your browser: http://www.quantcast.com/opt-out/.
If you delete the cookies on your computer, you will have to set the opt-out cookie again.
Google AdSense
This website uses Google AdSense, a service for including advertisements from Google Inc. ("Google"). It is operated by Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA.
Google AdSense uses so-called "cookies", which are text files stored in your computer that enable an analysis of the way you use the website. Google AdSense also uses so-called web beacons (invisible graphics). Through these web beacons, information such as the visitor traffic on these pages can be evaluated.
The information generated by cookies and web beacons relating to your use of this website (including your IP address), and delivery of advertising formats, is transmitted to a Google server in the US and stored there. This information can be passed on from Google to contracting parties of Google. However, Google will not merge your IP address with other data you have stored.
AdSense cookies are stored based on Art. 6 (1) (f) DSGVO. The website operator has a legitimate interest in analyzing user behavior to optimize both its website and its advertising.
You can prevent the installation of cookies by setting your browser software accordingly. Please be aware that in this case, you may not be able to make full use of all the features of this website. By using this website, you agree to the processing of data relating to you and collected by Google as described and for the purposes set out above.
Google Analytics Remarketing
Our websites use the features of Google Analytics Remarketing combined with the cross-device capabilities of Google AdWords and DoubleClick. This service is provided by Google Inc., 1600 Amphitheater Parkway, Mountain View, CA 94043, USA.
This feature makes it possible to link target audiences for promotional marketing created with Google Analytics Remarketing to the cross-device capabilities of Google AdWords and Google DoubleClick. This allows advertising to be displayed based on your personal interests, identified based on your previous usage and surfing behavior on one device (e.g. your mobile phone), on other devices (such as a tablet or computer).
Once you have given your consent, Google will associate your web and app browsing history with your Google Account for this purpose. That way, any device that signs in to your Google Account can use the same personalized promotional messaging.
To support this feature, Google Analytics collects Google-authenticated IDs of users that are temporarily linked to our Google Analytics data to define and create audiences for cross-device ad promotion.
You can permanently opt out of cross-device remarketing/targeting by turning off personalized advertising in your Google Account; follow this link: http://www.google.com/settings/ads/onweb/.
The aggregation of the data collected in your Google Account data is based solely on your consent, which you may give or withdraw from Google per Art. 6 (1) (a) DSGVO. For data collection operations not merged into your Google Account (for example, because you do not have a Google Account or have objected to the merge), the collection of data is based on Art. 6 (1) (f) DSGVO. The website operator has a legitimate interest in analyzing anonymous user behavior for promotional purposes.
For more information and the Google Privacy Policy, go to: http://www.google.com/policies/technologies/ads/.
Google AdWords and Google Conversion Tracking
Diese Website verwendet Google AdWords. AdWords ist ein Online-Werbeprogramm der Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States (“Google”).
As part of Google AdWords, we use so-called conversion tracking. When you click on an ad served by Google, a conversion tracking cookie is set. Cookies are small text files that your internet browser stores on your computer. These cookies expire after 30 days and are not used for personal identification of the user. Should the user visit certain pages of the website and the cookie has not yet expired, Google and the website can tell that the user clicked on the ad and proceeded to that page.
Each Google AdWords advertiser has a different cookie. Thus, cookies cannot be tracked using the website of an AdWords advertiser. The information obtained using the conversion cookie is used to create conversion statistics for the AdWords advertisers who have opted for conversion tracking. Customers are told the total number of users who clicked on their ad and were redirected to a conversion tracking tag page. However, advertisers do not obtain any information that can be used to personally identify users. If you do not want to participate in tracking, you can opt-out of this by easily disabling the Google Conversion Tracking cookie by changing your browser settings. In doing so, you will not be included in the conversion tracking statistics.
Conversion cookies are stored based on Art. 6 (1) (f) DSGVO. The website operator has a legitimate interest in analyzing user behavior to optimize both its website and its advertising.
For more information about Google AdWords and Google Conversion Tracking, see the Google Privacy Policy: http://www.google.de/policies/privacy/.
You can configure your browser to inform you about the use of cookies so that you can decide on a case-bycase basis whether to accept or reject a cookie. Alternatively, your browser can be configured to automatically accept cookies under certain conditions or to always reject them, or to automatically delete cookies when closing your browser. Disabling cookies may limit the functionality of this website.
Google reCAPTCHA
We use "Google reCAPTCHA" (hereinafter "reCAPTCHA") on our websites. This service is provided by Google Inc., 1600 Amphitheater Parkway, Mountain View, CA 94043, USA ("Google").
reCAPTCHA is used to check whether the data entered on our website (such as on a contact form) has been entered by a human or by an automated program. To do this, reCAPTCHA analyzes the behavior of the website visitor based on various characteristics. This analysis starts automatically as soon as the website visitor enters the website. For the analysis, reCAPTCHA evaluates various information (e.g. IP address, how long the visitor has been on the website, or mouse movements made by the user). The data collected during the analysis will be forwarded to Google.
The reCAPTCHA analyses take place completely in the background. Website visitors are not advised that such an analysis is taking place.
Data processing is based on Art. 6 (1) (f) DSGVO. The website operator has a legitimate interest in protecting its site from abusive automated crawling and spam.
For more information about Google reCAPTCHA and Google's privacy policy, please visit the following links: https://www.google.com/intl/de/policies/privacy/ and https://www.google.com/recaptcha/intro/android.html.
Facebook Pixel
Our website measures conversions using visitor action pixels from Facebook, Facebook Inc., 1601 S. California Ave, Palo Alto, CA 94304, USA ("Facebook").
These allow the behavior of site visitors to be tracked after they click on a Facebook ad to reach the provider's website. This allows an analysis of the effectiveness of Facebook advertisements for statistical and market research purposes and their future optimization.
The data collected is anonymous to us as operators of this website and we cannot use it to draw any conclusions about our users' identities. However, the data are stored and processed by Facebook, which may make a connection to your Facebook profile and which may use the data for its own advertising purposes, as stipulated in the Facebook privacy policy. This will allow Facebook to display ads both on Facebook and on third-party sites. We have no control over how this data is used.
Check out Facebook's privacy policy to learn more about protecting your privacy: http://www.facebook.com/about/privacy/.
You can also deactivate the custom audiences remarketing feature in the Ads Settings section at http://www.facebook.com/ads/preferences/?entry_product=ad_settings_screen You will first need to log into Facebook.
If you do not have a Facebook account, you can opt out of usage-based advertising from Facebook on the website of the European Interactive Digital Advertising Alliance: http://www.youronlinechoices.com/de/praferenzmanagement/.
7. Newsletter
Newsletter data
If you would like to receive our newsletter, we require a valid email address as well as information that allows us to verify that you are the owner of the specified email address and that you agree to receive this newsletter. No additional data is collected or is only collected on a voluntary basis. We only use this data to send the requested information and do not pass it on to third parties.
We will, therefore, process any data you enter onto the contact form only with your consent per Art. 6 (1) (a) DSGVO. You can revoke consent to the storage of your data and email address as well as their use for sending the newsletter at any time, e.g. through the "unsubscribe" link in the newsletter. The data processed before we receive your request may still be legally processed.
The data provided when registering for the newsletter will be used to distribute the newsletter until you cancel your subscription when said data will be deleted. Data we have stored for other purposes (e.g. email addresses for the members area) remain unaffected.
MailChimp
This website uses the services of MailChimp to send newsletters. This service is provided by Rocket Science Group LLC, 675 Ponce De Leon Ave NE, Suite 5000, Atlanta, GA 30308, USA.
MailChimp is a service which organizes and analyzes the distribution of newsletters. If you provide data (e.g. your email address) to subscribe to our newsletter, it will be stored on MailChimp servers in the USA.
MailChimp is certified under the EU-US Privacy Shield. The Privacy Shield is an agreement between the European Union (EU) and the US to ensure compliance with European privacy standards in the United States.
We use MailChimp to analyze our newsletter campaigns. When you open an email sent by MailChimp, a file included in the email (called a web beacon) connects to MailChimp's servers in the United States. This allows us to determine if a newsletter message has been opened and which links you click on. In addition, technical information is collected (e.g. time of retrieval, IP address, browser type, and operating system). This information cannot be assigned to a specific recipient. It is used exclusively for the statistical analysis of our newsletter campaigns. The results of these analyses can be used to better tailor future newsletters to your interests.
If you do not want your usage of the newsletter to be analyzed by MailChimp, you will have to unsubscribe from the newsletter. For this purpose, we provide a link in every newsletter we send. You can also unsubscribe from the newsletter directly on the website.
Data processing is based on Art. 6 (1) (a) DSGVO. You may revoke your consent at any time by unsubscribing to the newsletter. The data processed before we receive your request may still be legally processed.
The data provided when registering for the newsletter will be used to distribute the newsletter until you cancel your subscription when said data will be deleted from our servers and those of MailChimp. Data we have stored for other purposes (e.g. email addresses for the members area) remains unaffected.
For details, see the MailChimp privacy policy at http://mailchimp.com/legal/terms/.
Completion of a data processing agreement
We have entered into a data processing agreement with MailChimp, in which we require MailChimp to protect the data of our customers and not to disclose said data to third parties. This agreement may be viewed at the following link: http://mailchimp.com/legal/forms/data-processing-agreement/sample-agreement/.
8. Plugins und Tools
YouTube
Our website uses plugins from YouTube, which is operated by Google. The operator of the pages is YouTube LLC, 901 Cherry Ave., San Bruno, CA 94066, USA.
If you visit one of our pages featuring a YouTube plugin, a connection to the YouTube servers is established. Here the YouTube server is informed about which of our pages you have visited.
If you're logged in to your YouTube account, YouTube allows you to associate your browsing behavior directly with your personal profile. You can prevent this by logging out of your YouTube account.
YouTube is used to help make our website appealing. This constitutes a justified interest pursuant to Art. 6 (1) (f) DSGVO.
Further information about handling user data, can be found in the data protection declaration of YouTube under http://www.google.de/intl/de/policies/privacy.
Vimeo
Our website uses features provided by the Vimeo video portal. This service is provided by Vimeo Inc., 555 West 18th Street, New York, New York 10011, USA.
If you visit one of our pages featuring a Vimeo plugin, a connection to the Vimeo servers is established. Here the Vimeo server is informed about which of our pages you have visited. In addition, Vimeo will receive your IP address. This also applies if you are not logged in to Vimeo when you visit our website or do not have a Vimeo account. The information is transmitted to a Vimeo server in the US, where it is stored.
If you are logged in to your Vimeo account, Vimeo allows you to associate your browsing behavior directly with your personal profile. You can prevent this by logging out of your Vimeo account.
For more information on how to handle user data, please refer to the Vimeo Privacy Policy at http://vimeo.com/privacy.
Google Web Fonts
For uniform representation of fonts, this page uses web fonts provided by Google. When you open a page, your browser loads the required web fonts into your browser cache to display texts and fonts correctly.
For this purpose your browser has to establish a direct connection to Google servers. Google thus becomes aware that our web page was accessed via your IP address. The use of Google Web fonts is done in the interest of a uniform and attractive presentation of our website. This constitutes a justified interest pursuant to Art. 6 (1) (f) DSGVO.
If your browser does not support web fonts, a standard font is used by your computer.
Further information about handling user data, can be found at http://developers.google.com/fonts/faq and in Google's privacy policy at http://www.google.com/policies/privacy/.
Google Maps
This site uses the Google Maps map service via an API. It is operated by Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA.
To use Google Maps, it is necessary to save your IP address. This information is generally transmitted to a Google server in the USA and stored there. The provider of this site has no influence on this data transfer.
The use of Google Maps is in the interest of making our website appealing and to facilitate the location of places specified by us on the website. This constitutes a justified interest pursuant to Art. 6 (1) (f) DSGVO.
Further information about handling user data, can be found in the data protection declaration of Google at http://www.google.de/intl/de/policies/privacy/.
SoundCloud
On our pages, plugins of the SoundCloud social network (SoundCloud Limited, Berners House, 47-48 Berners Street, London W1T 3NF, UK) may be integrated. The SoundCloud plugins can be recognized by the SoundCloud logo on our site.
When you visit our site, a direct connection between your browser and the SoundCloud server is established via the plugin. This enables SoundCloud to receive information that you have visited our site from your IP address. If you click on the "Like" or "Share" buttons while you are logged into your SoundCloud account, you can link the content of our pages to your SoundCloud profile. This means that SoundCloud can associate visits to our pages with your user account. We would like to point out that, as the provider of these pages, we have no knowledge of the content of the data transmitted or how it will be used by SoundCloud. For more information on SoundCloud's privacy policy, please go to http://soundcloud.com/pages/privacy.
If you do not want SoundCloud to associate your visit to our site with your SoundCloud account, please log out of your SoundCloud account.
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